بازگشت به جنگل بازگشت به خانه : نقد وبررسی بازی CRYSIS 3 :: پارس دانلود

كد ساعت و تاريخ

تور دبی

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امام علی (ع) می فرماید:
هیچ گناهکاری را نا امید مکن، چه بسیار گناهکاری که عاقبت به خیر گشته
و چه بسیار خوش کرداری که در پایان عمر تباه شده و جهنمی گشته است.

Dear friends, it's best to look at the history of these 50 years We rebelled when there was no better ally than the United States for America Once we resurrected, we did not even know how to handle an old tank We rebelled when even the food in Iran was not enough for all people Once we resurrected, we did not even know what the real meaning of war was When we rose, everyone said that Iran was the most stable country in the region and now... We are the strongest regional power in terms of political stability We are the strongest country in the region in the military field We are the strongest region in the field of new science We are the strongest country in the field of manufacturing all types of missiles We are the strongest country in the region in terms of national, local, regional and family security We are the strongest cyberwar region in the region We are the strongest country in the field of domestic production (of course, our present president is an animal in all respects destroying the country, I love tramp) We are the strongest country in the region for the use of nuclear technology (and the region's poorest country in the field of nuclear weapons production (because our religious scholars consider this as equal to the war on God) We are the best in the world in the field of science production We are a member of the best countries in the field of medicine and family health We are a member of the best nations in the field of nanotechnology And... But before the revolution, we were only the military power of the region But before the revolution, we were the largest producer of crude oil But before the revolution, people were dying from the lack of science, food, lost culture, and so on .... But before the revolution, we were the only importer But before the revolution we had no private science But before the revolution, we had no scientist inside Iran But before our revolution our doctors were Indian But before the revolution, we did not know how to build a tower And... Please tell me which one is better? Before the revolution or after the revolution

لوگو روشنگری
طبقه بندی موضوعی
مهدویت امام زمان (عج)

بازگشت به جنگل بازگشت به خانه : نقد وبررسی بازی CRYSIS 3

محمد یی | سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۹ ق.ظ
باز هم مثل همیشه تنها در کمین شاید حتی ساعت ها حتی روز ها ، در کنار دوست و هم رزم قدیمی ، هم دوست و هم اسلحه . بدون او تو هیچ قدرتی نداری و او نیز بدون تو بی استفاده است . مانند همیشه تنها ولی قدرتمند . هیچ اسلحه ای در دنیا از تو و لباست قدرتمند تر نیست .

امسال هم باز شاهد عرضه ی یک نسخه ی دیگر از سری بازی های کرایسیس بودیم بازی ای که شاید ایده ی آن چندان ناب نبود ولی نشان داد که چطور می شود که حتی بدون ایده های جدید باز هم به اوج رسید .

کرایسیس 3 عنوانی که شاید خیلی ها پس از عرضه ی نا موفق CRYSIS 2 دیگر امیدی به آن نداشتند ولی ثابت کرد که هیچ وقت یک بازی به طور کامل ازدست نمی رود . فقط با ذره ای تلاش مضاعف و ایده های جدید می توان شاهکاری خلق کرد که هیچ گاه از ذهن ها فراموش نشود . 

بازی از همان اولین لحظه ی شروعش نشان داد که که دیگر آن عنوان قدیمی نیست . دیگر کرایسیس به بلوغ رسیده !






داستان از جایی شروع می شود که پرافیت در فضا سرگردان است . شاید کمی عجیب و نا مفهموم به نظر برسد . البته نا مفهوم تر نیز می شود وقتی که ببینید که شما به عنوان پرافیت توسط CELL دستگیر شده اید و در حال انتقال به آزمایشگاه های CELL برای جدا سازی نانو سوییت از بدنتان هستید . البته باز هم عجیب تر می شود وقتی که ببینید که دوست و همراه قدیمی ( البته در واقع آلکاتراز هیچ وقت با او دیدار نداشته و وی فقط اطلاعات ثبت شده در نانوسوییت را می بیند ) سایکو برای نجات شما به نیروهای CELL حمله میکند البته در حالی که دیگر نانوسوییتی به همراه ندارد ! . در ادامه هم شما برای بررسی رفتار اخیر عجیب CELL در نیویورک وارد باقی مانده های این شهر می شوید و به مقر نیروهای شورشی ضد CELL که در خرابه های این شهر فعالیت می کنند وارد می شوید . به سرعت متوجه ی شوید که CELL برای غیر فعال کردن چیزی ، در حال مصرف انرژی بسیار زیادی است که البته این شی ناشناخته ، همان طور هم که پرافیت پیش از آن نیز می گفت همان الفا سف (alpha ceph) یا رهبر CEPH هایی است که به زمین حمله کرده اند می باشد و ..... .





از جمله ویژگی های بسیار خوب این شماره در مقایسه با کرایسیس 2 توانایی پرافیت در حرف زدن مجدد است که البته علاوه بر پیشبرد داستان بازی ، وظیفه ی انتقال احساست مختلف به بازیکن را در شرایط مختلف داراست ولی مشکل اصلی در این جاست که صدای انتخاب شده برای پرافیت کمی بیش از حد کلفت می باشد که باعث می شود در برخی سکانس ها کار انتقال احساسات به بازیکن به درستی صورت نگیرد و بیشتر حس صحبت کردن یک روبات به شما دست دهد ( البته در طول بازی نیز پرافیت به از دست دادن انسانیت و تبدیل شدن به یک روبات یا CEPH نیز متهم می شود )

همانند کرایسیس 2 پیش از اغاز هر مرحله اطلاعاتی کلی از منطقه ی درگیری و هدف به سبک ندای وظیفه به شما ارائه می شود که به خاطردو رنگ بودن تمام نوشته ها و نقشه ها ، بیشتر شبیه به بریف عملیات های نظامی خواهد بود .
.

الکاتراز یا ان چه که او را می نامند یعنی پرافیت دیگر خود را آن فرد گذشته نمیداند ، اطرافیانش نیز دیگر در مورد او مانند قبل فکر نمی کنند . پس از وقایع شماره قبلی حال ژن های پرافیت با ژن های CEPH ها ترکیب شده و تنها چیزی که می تواند او را زنده نگه دارد لباس اوست . شاید خبر ناراحت کنننده ای برای پرافیت باشد ولی ما از شنیدن آن بسیار خرسند شدیم . بالاخره پس از سال ها ویژگی ای که همه منتظر آن بودند به بازی اضافه شد . بله بالاخره پس از سال ها جنگ میتوانید از اسلحه دشمنان فضاییتان هم استفاده کنید . البته شاید نتونید با کشتن هر دشمنی اسلحه ی وی رو بردارید ولی این باعث می شود که با پیدا کردن هر اسلحه ای از روی زمین شور و شعف بسیاری شما رو فرا بگیره و شاید تصمیم بگیرید که انتقام تمام انسان ها کشته شده رواز CEPH ها بگیرید . این سلاح ها که البته تنوع چندان زیادی ندارند و البته قالبیت شخصی سازی مانند سلاح های انسان ها را ندارند ، دارای قدرت بسیار زیادی هستند که باز هم برای بالانس کردن بازی دارای قابلیت تعویض خشاب نیستند و پس از پایان گلوله های یک اسلحه شما باید اسلحه رو دور بیاندازید و به دنبال یکی جدیدتر بگردید .

قابلیت استقاده از وسایل نقلیه نیز مثل خیلی ویژگی های دیگر دوباره به بازی برگشته اند . البته نه به صورتی که که در کرایسیس 2 دیده بودیم . حال شما می توانید دوباره سوار بر نفر بر یا باگی های سبک و سریع به جنگیدن با دشمنان و یا گشت و گذار در محیط های بسیار بزرگ بازی بپردازید . سلاح هایی هم بر روی این خودرو ها نصب شده که مهم ترین آن ها پاد های راکت باشد برای مقابله با دشمنان سرسخت است .






مانند گذشته شما توانایی ارتقای نانوسوییت در بعد های مختلف را دارید . حال نیز به سبک ندای وظیفه شما توانایی ساخت پرک برای استفاده سریع از این ارتقا ها را خواهید داشت البته این بدان معنا نخاهد بود که حتما قبل از شروه بازی پرک های خاصی را انتخاب کنید و تا آخر مرحله نیز با همان پرک ها ادامه دهید . شما در هر زمان می توانید پرک مورد استفاده خود را تغییر دهید و هم چنین سه محل برای ذخیره ی این پرک ها برای دسترسی سریع تر به آن ها موجود می باشد . این پرک توانایی های شما در استفاده از قابلیت های نانوسوییت مانند سرعت قدرت دقت و قابلیت مخفی ماندن را افزایش می دهد . باری پیدا کردن ارتقا های نانو سوییت هم دیگر لازم نیست مانند گذشته به گشت و گذار در بین جنازه ی CEPH ها بگردید . حال شما فقط باید به دنبال جعبه های بزرگی باشید که ارتقا ها و یا مواد لازم برای آن درونشان جای گرفته و منتظر هک شدن برای باز شدن هستند .





صحبت از هک کردن شد ، در بازی قابلیت هک به عنوان یک مینی گیم نسبتا جذاب در مواقع در گیری و یا عملیات مخفی کاری ظاهر می شود . شما تقریبا توانایی هک کردن هر چیزبدون سرنشین و اتوماتیکی مثل در ها و روبات های دشمن تا تا مین و سایر سلاح های کاشته شده توسط دشمن ، برای استفاده علیه خودشان را دارید . مینی گیم نیز شامل تغییر نوعی فرکانس که گاهی دارای حرکات نا منظم و سریع به همراه محدودیت زمانی می باشد ، است . البته در نهایت هک کردن بسیار ساده است ولی در صورت شکست خوردن در آن انرژی نانوسوییت شما صفر می شود و تا زمان پر شدن مجدد آن شما نمی توانید به هک کردن بپردازید . هک کردن علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد در برخی مراحل به عنوان تنها راه حل برای پیشبرد داستان بازی معرفی می شود . 





مهمترین اسلحه ی بازی که در واقع به نوعی نماد این شماره نیز بود تیر و کمان جدیدی است که در واقع لقب بهترین تیر و کمان تمام دوران را می توان به آن نسبت داد . بر خلاف تیر کمان های قرون وسطی ، این کمان از 4 نوع مهمات مختلف به ترتیب شامل تیر های معمولی ، تیر های شوک دهنده ی برقی ، تیر های انفجاری معمولی و تیر های انفجاری تاخیری بهره می برد . این کان علاوه بر تیر گذار خودکاری که بر روی آن نصب شده ، قابلیت نا مرعی شدن به همراه بقیه لباس شما شما را نیز دارد . مهم ترین ویژگی این تیر و کمان این است که که با شلیک تیر های آن از انرژی نانوسوییت شما در حالت نامرعی کاسته نمی شود ، پس بنابراین بهترین سلاح برای افرادیست که قصد دارند به صورت مخفیانه بازی را پیش ببرند . مهم ترین نقص این کمان نیز ضرفیت کم تیر های آن است که البته نوعی باعث هوشمنمد تر شدن در استفاده از منابع محدود و در نهایت جذاب تر شدن بازی می شود . البته شما توانایی جمع کردن تیر های معمولی پرتاب شده به سمت دشمنان را از روی جنازه آن ها یا محیط دارید . پس با این حساب این تیر و کمان به راحتی تیر کمان بازی هایی مثل RAGE و یا مد SCAVENGER بازی BATTLEFIELD را کنار کمیزند و لقب جذاب ترین تیر وکمان تاریخ را بدست می اورد .

کرایسیس 3 در واقع یکی از بی باگ ترین بازی هایی بود که تا به حال دیده بودم و نکته جالب این است که بر خلاف سایر بازی هایی که حتی در روز اول عرضه نیز شاهد یک اپدیت نسبتا حجیم برای رفع نواقص بازی بودند این بازی هیچ گونه اپدیتی نداشت . البته هم چنان مشکلاتی در زمینه هوش مصنوعی و عدم هماهنگی هلی کوپتر با نیروهای پیاده دیده میشود ولی چندان هاد نیست که از لذت تجربه بازی بکاهد . هوش مصنوعی به راحتی به دنبال رد پاهای شما می گردد ، در زمان مناسب به حمله پرداخته و در صورت نیاز نیز به دفاع ومخفی شدن و یا درخواست نیروی کمکی می پردازد . 

در بعضی مواقع نیز شاهد افت فریم نیز هستیم که البته این مشکل بیشتر از کنسول های نسبتا قدیمی و سیستم های ضعیف است که کرایتک بار ها از آن شکایت کرده بود . 

یکی از ویژگی هایی که بازی کردن کرایسیس 2 را بیش از پیش جذاب می کرد موسیقی و صدا گذاری بی نظیر بازی بود . به طوری که حتی شاید در منو ها به پخش چند ده باره ی موزیک های بازی می پرداختیم . 




همانند قبل باز بازی با یک موسیقی فوقالعاده زیبا و حماسی بازگشته تا نشان دهد استفاده از ارکستر برای ساخت موسیقی بازی باید به یک استاندارد تبدیل شود . به زودی باید شاهد پخش شدن مجموعه ترک های بازی در اینترنت باشیم چون بر خلاف سایر بازی ها شما به راحتی میتونید موسیقی های اصلی بازی رو در بخش EXTRAS بازی گوش دهید .

صدا گذاری نیز دست کمی از موسیقی بازی ندارد . فقط کافیست لحظه ای اسلحه ی خود را کنار بگزارید و از صدای بسیار زیبای جنگل در نیویورک لذت ببرید . همه چیز بیش از حد واقعیست از صدای حرکت آب در نهر ها گرفته تا حرکت موجودات زنده و یا صدای وزش باد در علف زار . همه چیز بسیار زیبا و خوس صدا به نظر می آید و شاید تنها نقص ااین جنگل زیبا و بزرگ وجود شما و صدای تیر اندازی در آن باشد . 
متاسفانه به دلیل این که بیشتر سلاح های بازی از نمونه های تخیلی برگرفته شده ، مانند بازی هایی مثل هیلو ، شاهد حظور صدای واقعی اسلحه نیستیم و بیشتر صدا ها توسط کامپیوتر تولید شده است . البته این بدان معنی نیست که کیفیت این صدا ها کم باشد و یا شبیه به هم باشند ولی باز هم حظور صدا ی واقعی یک اسلحه بهتر از نمونه ایست که توسط کامپیوتر ساخته می شود .



(عکس از بازی crusis 1 )


نمیتوان گفت که آیا بازی ای وجود دارد که از نظر بصری بهتر به نظر برسد . کرایسیس 1 بازی ای بودکه تا مدت ها کسی باور نمی کرد که اصلا چنین چیزی ممکن باشد . 

حال کرایسیس 3 باز گشته تا نشاان دهد هیچ وقت هیچ چیزی غیر ممکن نیست هر چیزی را که از کرایسیس 2 دیده بودید را در ذهن خود 10 برابر واقعی تر ، زیبا تر و بزرگتر کنید نتیجه میشود کرایسیس 3 . 
سطح جزییات محیط فراتر از تصور هر کسی است و واضع است که طراحی چنین محیطی فقط کار تیمی بسیار بزرگ از برترین ها در صنعت گیم است . بازی بر خلاف عناوینی مثل ندای وظیفه ، محدود به مناطق کوچک نمی شود . البته مانند سری بتلفیلد هم مجبور به دیدن ساختمان های تکراری نیستید . همه چیز بزرگ و پرعظمت و در عین حال شاداب و متنوع است .

مثل گذشته دیگر هیچ پایانی بر محیط بی پایان بازی وجود ندارد دیگر مانند بسیاری از بازی های گذشته نیست که دیواری نا مرعی شما را از گشت و گذار در محیط باز بدارد . روش کرایتک این است که انقدر محیط محیط را بزرگ بسازد که هیچ کسی نتواند کل محیط را جستجو کند تا متوجه مرز های محیط شود ! تخریب پذیری هم به بازی بازگشته که البته فقط شامل چند صفحه ی چوبی و یک سری دیوار های کم قطر است و در سایر مواقع شاهد وجود چنین ویژگی ای نیستیم .



به نظر من تعریف از عنوانی که اصلی ترین ویژگی آن در برابر بازی های دیگر گرافیک فوقالعاده زیبا و محیط های بسیار بزرگ است کاری بیهوده و خسته کننده است .

در نهایت تنها نکته ای که ذکر آن ضرروری است آن است که سازندگان بازی با تصمیم به برگرداندن بازی به محیط های بزرگ و جنگلی تصمیمی کاملا درست گرفته اند و یکی از دلایل اصلی لذت بردن از این بازی نیز همین تغییر محیط است


گرافیک : 9.5
گیمپلی : 9 
موسیقی / صدا گذاری : 9.5 
داستان : 8
نمره ی نهایی : 9 - عالی 


by R a Z o R 
منبع: game emag
  • محمد یی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی