بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم) :: پارس دانلود

كد ساعت و تاريخ

تور دبی

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امام علی (ع) می فرماید:
هیچ گناهکاری را نا امید مکن، چه بسیار گناهکاری که عاقبت به خیر گشته
و چه بسیار خوش کرداری که در پایان عمر تباه شده و جهنمی گشته است.

Dear friends, it's best to look at the history of these 50 years We rebelled when there was no better ally than the United States for America Once we resurrected, we did not even know how to handle an old tank We rebelled when even the food in Iran was not enough for all people Once we resurrected, we did not even know what the real meaning of war was When we rose, everyone said that Iran was the most stable country in the region and now... We are the strongest regional power in terms of political stability We are the strongest country in the region in the military field We are the strongest region in the field of new science We are the strongest country in the field of manufacturing all types of missiles We are the strongest country in the region in terms of national, local, regional and family security We are the strongest cyberwar region in the region We are the strongest country in the field of domestic production (of course, our present president is an animal in all respects destroying the country, I love tramp) We are the strongest country in the region for the use of nuclear technology (and the region's poorest country in the field of nuclear weapons production (because our religious scholars consider this as equal to the war on God) We are the best in the world in the field of science production We are a member of the best countries in the field of medicine and family health We are a member of the best nations in the field of nanotechnology And... But before the revolution, we were only the military power of the region But before the revolution, we were the largest producer of crude oil But before the revolution, people were dying from the lack of science, food, lost culture, and so on .... But before the revolution, we were the only importer But before the revolution we had no private science But before the revolution, we had no scientist inside Iran But before our revolution our doctors were Indian But before the revolution, we did not know how to build a tower And... Please tell me which one is better? Before the revolution or after the revolution

لوگو روشنگری
طبقه بندی موضوعی
مهدویت امام زمان (عج)

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

محمد یی | يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۴ ق.ظ
دیگر نمى‌‏توان به بازى‏‌هاى رایانه‌‏اى تنها بعنوان ابزار جذاب براى تفریح و سرگرمى کودکان و نوجوانان نگاه کرد؛ بلکه باید به آن‌‏ها از دید دشمنان تفکر اسلامى نگریست و در مقابل با تولید جانشین‏‌هاى مناسب براى این‌گونه بازى‏‌ها با توجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با این تجاوز پرداخت.
بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

به گزارش گرداب، دیگر نمى‌‏توان به بازى‏‌هاى رایانه‌‏اى تنها بعنوان 

 سرگرمى کودکان و نوجوانان نگاه کرد؛ بلکه باید به آن‌‏ها از دید دشمنان تفکر اسلامى نگریست و در مقابل با تولید جانشین‏‌هاى مناسب براى این‌گونه بازى‏‌ها با توجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با این تجاوز پرداخت.
ابزار جذاب براى تفریح و

سربازان رایانه‌‏اى بى‏‌هیچگونه حساسیت، نظارت و کنترل تا عمق خانه‏‌هایمان نفوذ مى‏‌کنند!؟

در این قسمت از گزارش "بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن"قصد داریم بازی‌ها را از بعد حمله نظامی به ایران بررسی کنیم.

بازى رایانه‏‌اى حمله به ایران(‏‌Assault on Iran)

در این بازى رایانه‏‌اى که پنجاه و هشتمین مأموریت بازى شرکت کومار‌وار است، سربازان آمریکایى وظیفه دارند ضمن حمله به تأسیسات هسته‏‌اى نطنز، دانشمندان ایرانى را از بین ببرند و یک دانشمند را زندانى کنند.

شرکت سازنده‌ی این بازى کوما ادعا کرده است: از آن‌جا که در زمینه اهداف واقعى ایران از جمله غنى‏‌سازى اورانیوم به منظور تبدیل شدن به دومین کشور اسلامى (پس از پاکستان) داراى بمب اتمى، تردیدى وجود ندارد. و از سوى دیگر حمله نظامى گسترده و اشغال ایران مى‏‌تواند با توجه به در تیررس بودن منابع نفتى خاورمیانه از سوى ایران به گسترده شدن دامنه جنگ در منطقه بیانجامد، یک عملیات نظامى کوچک به منظور نابودى پایگاه هسته‏‌اى و فناورى اتمى ایران، بیشتر مى‏‌تواند مانع از دستیابى این کشور به بمب اتمى شود.

 

"کیت‌هالپر" به سایت فارسى بى‌بى‌سى گفته است: هنوز خیلى از آمریکایى‏‌ها از برنامه هسته‏‌اى ایران نگرانند، براى‏ همین ما به بازآفرینى موقعیت‏‌ها دست مى‏‌زنیم تا بحث‏هاى مرتبط را پوشش دهیم. کاربران زیادى با ارسال طومار اینترنتى به ما گفتند که این بازى را به دلایل سیاسى دوست ندارند، ولى ما یک مؤسسه سیاسى نیستیم،این بازى فرصتى ایجاد مى‏‌کند که ما به برنامه اتمى ایران فکر کنیم.

با این حال توجیه طراحان بازى در تولید این بازى، استناد به جمله‏‌اى از جرج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا است که گفت:‌در برابر تهدیدات هسته‏‌اى جمهورى اسلامى تمام گزینه‏‌ها قابل بررسى است .

بازی Arma III:

بازی رایانه‌ای Arma III با محوریت حمله به نیروهای دشمن در منطقه درگیر نیروهای ناتو، با داستانی ساختگی نقطه درگیری و نیروهای ایرانی مستقر در منطقه را معرفی می‌کند.

در این بازی سعی شده تا نیروهای ایرانی را متخاصم معرفی و محوریت درگیری‌ها را بر آن اساس متمرکز کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

موضوعی که در این بازی جالب است این‎که ساخت آن بسیار برای دولت انگلستان اهمیت دارد و به شرکت Bohemia inter active سازنده آن اعلام کرده با تمام قدرتش به ساخت آن بپردازد و دولت نیز آن‌ها را چه از نظر مالی و چه از نظر امکانات و نیروهای متخصص و با تجربه کمک خواهد کرد. هدف این بازی که از گرافیک و کیفیت بالایی برخوردار بوده، تخریب نام ایران و تروریست خواندن سپاه پاسداران و نیروهای سپاه قدس است.

بازى رایانه‏‌اى نجات گروگان‏‌هاى آمریکایى (Iran Hostage Rescue)

در این بازى که باز هم محصول شرکت کوما است، شما در نقش نیروهاى ویژه‏‌اى هستید که وظیفه‏‌تان نجات گروگان‏‌هاى آمریکایى است که در سفارتخانه آمریکا در تهران زندانی‏ند. این بازى به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد این حادثه به بازار عرضه شد. شرکت سازنده اعلام کرد که براى ساخت این بازى از اسناد رسمى و نیز فیلم ویدئویى مصاحبه با آنتونیو مندز؛ از مسؤولان سابق سازمان سیا استفاده شده است .

هرچند این شرکت، با تحریف اتفاقى که منجر به شکست مفتضحانه آمریکا در طبس شد، بازى را با پیروزی نیروى ویژه به اتمام ‏می‌رساند.

در قسمت دوم بازى وقتى شما وارد استادیوم مى‏‌شوید تا با استفاده از هلى‌کوپتر از آن‌جا خارج شوید، اتوبوسى را مى‏‌بینید که تصویر امام خمینى(ره) و یک بسیجى بر روى آن نقش بسته شده است و روى آن نوشته شده است: «پرورش جوانان خداجوى بسیجى فتح الفتوح امام است.» و با فونت کم‌رنگ‏‌تر زیر آن جمله‌‌ای از مقام معظم رهبرى است، که نوشته این متن روى اتوبوس با زمان اتفاق مورد نظر هم‌خوانى ندارد. آیا این موضوع عمدى است یا یکى از اشتباهاتى است که به علت بى‏‌دقتى اتفاق افتاده مانند نوشته‌‏هاى روى کارتن‏‌هاى حاوى توپ‏‌هاى ورزشى در  استادیوم.

بازی Splinter Cell-Blacklist:

موضوع داستان این بازی که در مرز ایران و عراق اتفاق می‌افتد‌، از این قرار است که کشورهای منطقه (ایران و عراق) که از سال‌ها جنگ و اشغال آمریکا در منطقه به ستوه آمده‌اند تمام منابع خود را برای دادن اولتیماتوم به آمریکا جمع می‌کنند و به آمریکا می‌گویند یا نیروهای خود را خارج کند یا با عواقبش روبرو خواهد شد.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

دولت آمریکا که منافع خود در منطقه را در معرض خطر می‌بیند، جاسوس و مأمور ویژه خود به نام فیشر را به مرزهای ایران و عراق و کردستان اعزام می‌کند تا سرکرده تروریست‌ها را شناسایی و از بین ببرد.

 

نکته قابل توجه در این بازی صحبت کردن برخی از شخصیت‌های بازی و حتی خود فیشر به زبان فارسی است و فیشر با نیروهای ایرانی نیز درگیر می‌شود.

جهنم خلیج فارس مشهور به بازی یا مهدی(عج):

در این بازی یک شخصیت اصلی وجود دارد که به‌وسیله‌ی یک نوجوان هدایت می‌شود و او یک آمریکائی است و با یک پایانه نفتی به خلیج فارس آمده است تا با عملیاتی چند گروگان آمریکائی را که در آنجا اسیرند آزاد کند. در مقابل او کسانی که در پایانه هستند ظاهرا ایرانی‌اند و با او برخورد و درگیری دارند. اما بالاخره این فرد همه را می‌کشد و گروگان‌ها را آزاد می‌کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

نکته قابل توجه این‌جاست که در این فیلم از نکات ظریف روانشناسی برای ایجاد انزجار از ایرانی‌ها استفاده شده است. بطوری که در فیلم مشاهده می شود وقتی این فرد به ایرانی‌ها شلیک می‌کند، ایرانی‌ها با صدای بسیار بلندی فریاد می‌زنند : یا مهدی و یا الله؛ این فریادها طوری است که باعث انزجار کودک می‌شود و به طور شرطی می‌آموزد که هرجا این کلمات را شنید بی اختیار شلیک کند. این فیلم در جهان در مراکز فروش بازی‌های کامپیوتری به نام بازی (یا مهدی) مرسوم است.

بازی Battlefield3:

بتلفیلد یکی از بازی‌های بسیار مشهور در صنعت بازی های رایانه‌ای است. شرکت EA از سال ۲۰۰۲ تولید سری بازی Battlefield  رو با عنوان Battlefield 1942 آغاز کرد.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت دوم)

سال ۲۰۱۴، گروهبان دوم «بلک برن» (Blackburn) از اعضا نیروی دریایی آمریکا به منظور مبارزه و مقابله با عملیات‌های تروریستی گروه نظامی‌ با عنوان ” People’s Liberation and Resistance” به معنای "گروه آزادی ومقاومت مردمی” که در بازی با عنوان PLR یاد می‌شود به سلیمانیه عراق اعزام می‌شوند. پس از آن گروهبان «بلک برن» و تیمش برای دستگیری «البشیر»(Al-Bashir ) به سمت «تهران» می‌روند. در خزانه بانکی در تهران که مملو از دلارهای آمریکایی است! در‌می‌یابند که «پی ال آر» به تجهیزات هسته‌ای قابل حمل روسی دست یافته‌اند و اینکه ۲ دستگاه از این تجهیزات مفقود شده است.

«بلک برن» درخواست پشتیبانی می‌کند و کاروان نظامی‌ «ام۱ آبرامز» که به وسیله سرجوخه «میلر» برای کمک به گروه «بلک‌برن» آمده ولی سرجوخه میلر توسط PLR اسیر می‌شود. و گلوی سرجوخه «میلر» توسط «سلیمان» در یک اقدام تروریستی بسیار شبیه به اقدامات القاعده در مقابل دوربین بریده می‌شود.

 

طی عملیاتی در تهران البشیر دستگیر می‌شود و در آخرین جملات قبل ازمرگ، از قصد سلیمان مبنی بر انفجار دو سلاح هسته‌ای در نیویورک و پاریس سخن به میان می‌آورد.

اما پس از مدتی بمب هسته‌ای در پاریس منفجر می‌شود و ۸۰ هزار نفر کشته می‌شوند. و بالاخره پس از درگیری‌های فراوان سلیمان توسط بلک برن کشته می‌شود و بلک برن سلاحی را که قرار است در نیویورک منفجر شود در اختیار می‌گیرد.

بازی "جنگ نفت: حملات ایران" Modern War:

بازی جنگ نفت - حملات ایران که از جمله بازی‌های استراتژیک است تلاش می‌کند تا جنگ احتمالی آینده ایران را شبیه سازی کند. 
انتخابات سال 2014 عراق بسیار تعیین کننده، همچنین همراه با تنش‌های فرقه‌ای و خشونت سیاسی است. در حالی که حزب برنده العراقیه ‌از حمایت‌های مشترک شیعیان و سنی‌ها الهام گرفته اما بسیاری از شیعیان به جای این حزب به الدعوه، شورای انقلاب اسلامی عراق و یا جریان صدر رأی دادند. بنابراین نخست‌وزیر ایاد العلاوی برای دستیابی به اکثریت مجلس شدیدا به حمایت کردها وابسته شده که البته منجر به عصبانیت بیشتر احزاب شیعه مخالف می‌گردد. روابط وی با ایران نیز دچار تنش فزاینده‌ای می‌شود زیرا تهران نگران تلاش‌های دولت جدید برای تقویت روابط خود با آمریکا است.

این بازی متشکل از یک نقشه در اندازه 22×34 اینچ، 228 کارت نشانگر نیروها و یک دستورالعمل 16 صفحه‌ای است. این بازی "نسخه‌ای بروز رسانی شده و توسعه یافته از بازی کلاسیک "جنگ نفت" است که توسط شرکت انتشارات شبیه‌سازی در دهه 1970 چاپ می‌شد. اگرچه تفاوت زیادی در نحوه اجرای این بازی‌ها (بالاخص در حوزه قدرت هوایی و هوابرد/لجستیک) وجود دارد اما این بازی به میزان زیادی دارای حال و هوای همان بازی‌های قدیمی دهه هفتاد است.

ایرانی‌ها در صورتی که چهار شهر اصلی را تسخیر کنند برنده محسوب می‌شوند در حالی که آمریکایی‌ها اگر ایرانی‌ها را در دو شهر متوقف کنند پیروز خواهند بود البته این نشانگرهای پیروزی می‌توانستند در حین انجام بازی تغییر یابند.

دستاوردهای دشمنان ایران از طراحی این گونه بازی‌ها:

1-خطرناک بودن انقلاب‌هایی که به واسطه بیداری اسلامی به وجود آمده است و شورش‌هایی که از پی حکومت پادشاهی عربستان سعودی به وجود خواهد آمد.

2-نقش ایران به عنوان الهام بخش جنبش‌های ضد آمریکایی و خطر این جنبش‌ها برای امنیت مردم آمریکا و جهان.

3-مظلوم نمایی آمریکا به عنوان کشوری که همیشه جهت تهدیدها و حملات تروریستی می‌باشد.

4-القای غیر مستقیم منفی بودن شوروی کمونیست و شباهت جنبشهای اسلامی و انقلابی به آن و خطر دوباره شکل گیری آن.

5-محق جلوه دادن آمریکا برای ورود به خاورمیانه و انجام عملیات‌های نظامی برای دفع چنین انقلاب‌ها و حملات خطرناک تروریستی
منبع: گرداب
  • محمد یی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی