دیپ وب (Deep Web) یا وب پنهان چیست ؟ :: پارس دانلود

كد ساعت و تاريخ

تور دبی

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امنیت ، شبکه ، بازی های رایانه ای ، اخبار سایبری ...

پارس دانلود

امام علی (ع) می فرماید:
هیچ گناهکاری را نا امید مکن، چه بسیار گناهکاری که عاقبت به خیر گشته
و چه بسیار خوش کرداری که در پایان عمر تباه شده و جهنمی گشته است.

Dear friends, it's best to look at the history of these 50 years We rebelled when there was no better ally than the United States for America Once we resurrected, we did not even know how to handle an old tank We rebelled when even the food in Iran was not enough for all people Once we resurrected, we did not even know what the real meaning of war was When we rose, everyone said that Iran was the most stable country in the region and now... We are the strongest regional power in terms of political stability We are the strongest country in the region in the military field We are the strongest region in the field of new science We are the strongest country in the field of manufacturing all types of missiles We are the strongest country in the region in terms of national, local, regional and family security We are the strongest cyberwar region in the region We are the strongest country in the field of domestic production (of course, our present president is an animal in all respects destroying the country, I love tramp) We are the strongest country in the region for the use of nuclear technology (and the region's poorest country in the field of nuclear weapons production (because our religious scholars consider this as equal to the war on God) We are the best in the world in the field of science production We are a member of the best countries in the field of medicine and family health We are a member of the best nations in the field of nanotechnology And... But before the revolution, we were only the military power of the region But before the revolution, we were the largest producer of crude oil But before the revolution, people were dying from the lack of science, food, lost culture, and so on .... But before the revolution, we were the only importer But before the revolution we had no private science But before the revolution, we had no scientist inside Iran But before our revolution our doctors were Indian But before the revolution, we did not know how to build a tower And... Please tell me which one is better? Before the revolution or after the revolution

لوگو روشنگری
طبقه بندی موضوعی
مهدویت امام زمان (عج)

دیپ وب (Deep Web) یا وب پنهان چیست ؟

Unknown _rt | دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

ژیکسورس مینویسد : من خیلی زود محدودیتهای موتور جستجوی معروف و بزرگ گوگل و یاهو و سایر موتور جستجوها را کشف کردم.
واقعا تمام اسناد محرمانه و یا بعضی سایتهائی که یو ار ال انها در صورتیکه قید نشوند یافت نمیشوند و یا فرومهائی که دسترسی به انها محدود است و خلاصه تمام انچه که از طریق یک موتور جستجو دسترسی به انها غیر ممکن است کجا هستند ? پاسخ به این پرسش دیپ وب (Deep Web) است که به وب پنهان یا وب عمیق نیز معروف است.
در دیپ وب دسته های مختلف محتوا موجود است و این را فقط از نظر تکنیکی میگوئیم. بعضی محتواهای داینامیک و یا محتواهائی که دارای فرمهائی هستند و یا صفحاتی که یو ار ال انها ناشناس بوده و با صفحات دیگری مرتبط نیستند و یا محتواهائی که دسترسی به انها محدود است و یا محتوای اسکریپتها و یا نتایج لینکهای اجرائی جاوا اسکریپت یا فلش و یا محتواهائی که ایندکس نشده اند و یا فرمت داده هائی که موتورهای جستجو از انها پشتبانی نمیکنند, همه و همه در این وب مخفی و از نظرها و موتور جستجوها پنهانند.
یک روش ساده برای ایندکس نشدن سایت, تنظیم فایل robot.txt است تا رباتها از ان بازدید به عمل نیاورند.






باید گفت که دیپ وب منبع اطلاعاتی تقریبا بی پایان است. بر اساس بعضی منابع, وب ایندکس شده یا وب نرمال فقط حدود 3 تا 25 در صد کل وب است و بعضی دیگر معتقدند که محتوای این وب پنهان 500 برابر وب غیر پنهان است. هر چند مطالعات انجام شده در این باره با یکدیگر متفاوتند اما بر اساس همه انها دیپ وب از نظر داده ها بسیار غنی تر از وب معمولی یا وبی است که ما میشناسیم. میتوان گفت که کل وب یک کوه یخی است که دیپ وپ ان قسمت از ان است که در زیر ابها پنهان و قسمت دیگر که در سطح اب نمایان است همان وبی است که ایندکس شده است.


اما لازم به توضیح است که دیپ مقدار محتوای بسیاری نیز دارد که به هیچوجه جالب توجه نیست و یک دلیل ایندکس نشدن این محتواها نیز همین امر است. اما محتوائی که عمدا روی دیپ وب قرار داده شده میتواند فوق العاده جالب توجه باشد و مثلا محتوای کامل ویکیلیکس روی دیپ وب است. فرومهای انفورماتیک بسیار پیشرفته و همینطور سایتهای مشتاقان دستکاریها و ساخت و ساز از هر نوع نظیر امواج رادیوئی و اسناد بسیار حساس بعضی دولتها روی دیپ وب هستند. اما لازم است توضیح داده شود که با اینهمه باید محتاط بود و هر محتوائی را که روی دیپ وب یافت میشود نباید دانلود کرد و بسیاری دروغین و میتوانند خطرناک باشند. دیپ وب خیلی مورد توجه انونیموس نیز هست.


انچه که باید به خاطر داشت این است که گشت و گذار روی دیپ وب همانند قرار داشتن روی موجی غیر قابل کنترل بوده و میتوان محتواهای کاملا غیر قانونی نظیر فرومهای فروش اسلحه و یا سایتهای پدوفیلی و یا خرید و فروش انسان و جنایات جمعی و یا ابزار فناوری غیر قانونی نظیر ابزار ...نیز یافت. و یا Snuff-movie 
(Snuff-movie یا Snuff film فیلمهای پور*و میباشند که فیلمهای واقعی غیر قانونی و قاچاق هستند که شکنجه و قتل یک یا چند نفر را نمایش میدهند) و در نتیجه باید بسیار بسیار محتاط بود.



اکنون که میدانید دیپ وب به چه گفته میشود و محتوای ان چیست و از پیش به شما در مورد بعضی محتواها نیز اعلام خطر شده و میدانید که میتوانید در ان محتوائی که همیشه قانونی (و یا اخلاقی و انسانی) نیست یافت شود, به تئوریهای خسته کننده خاتمه داده و روشهای گوناگون دست یافتن به این وب پنهان را به شما میگوئیم :


برای شروع باید بدانید که موتور جستجوهائی مخصوص این وب مخفی وجود دارند که ما در اینجا فقط یکی از انها که توسط یکی از دانشگاه های المان ساخته شده را قید میکنیم.





برای ftp :





میتوان در گوگل هم جستجو کرد :





میتوان از Goolag نیز استفاده کرد.


در غیر اینصورت باید از ابزاری استفاده کرد که از دادن نام انها معذوریم.


اما توجه داشته باشید که همانطور که گفته شد روی دیپ وپ همانقدر که میتوان محتوای فوق العاده جالب یافت همانقدر هم محتوای غیر قانونی وجود دارد که دسترسی به انها میتواند تولید دردسر کند و بخطر داشته باشید که علاوه بر این دیپ وب خالی از خطر انواع ویروس و الودگی نیست.
در اخر فراموش نکنید که این مقاله فقط جنبه اطلاعاتی داشته و برای بالا بردن سطح اگاهی از خطرات و جامعه اینترنتی است که همانند جامعه واقعی همه چیز در ان یافت میشود.
 درجات دیپ وب یا لایه های وب پنهان و عمیق
دیپ وب نیز خود از چندین لایه ساخته شده که از لایه یک تا لایه هشت میباشد. مسلما هر چه لایه عمقی تر است دسترسی به ان نیز مشکل تر است. وبی که همه هر روزه با ان سر و کار داریم در واقع لایه صفر است.

دسترسی به لایه یک تا لایه دو این وب پنهان اسان است اما مثلا برای دسترسی به لایه های چهار به بعد پیچیده تر و شناختی بیشتر نیاز دارد. 

محتوای هر لایه متفاوت از لایه دیگر است و مثلا رازهای دولتی همانطور که در تصویر پست اول این تاپیک مشاهده میشود در لایه پنجم این وب یا لایه عمقی ان است. ولی انچه که در مورد خرید و فروش اطلاعات ربوده شده و دخانیات و مواد مخدر و پورنوگرافی کودکان و ترافیک انسان و اجیر قاتلهای حرفه ای است در لایه هائی دیگر عمیق میباشند که لایه های سه و چهار هستند.


لایه صفر: وب قابل دسترسی برای همه

این وب همان وبی است که همه میشناسیم و با ان سرو کار داریم و مثلا بوتیوب و فیسبوک و ویکیپدیا و توئیتر و سایر سایتهای دولتی و خصوصی و معروف و غیر معروف روی ان قابل دسترسی هستند و وبی است که سایتها و اطلاعاتشان در موتور جستجوها ایندکس شده است.


لایه یک یا وب سطحی : قابل دسترسی برای همه 

این لایه وب نیز بطور طبیعی برای همه قابل دسترسی است هر چند که میتواند شامل بعضی سایتهای سیاه تر بی درجه و سطحی چون سایتهائی برای دیوانگان خون اشامان یا زامبی ها و یا داده های MYSQL و یا سایتهای میزبان تورنت و نظائر اینها باشد.


لایه دو : Bergie Web

سایتهای لایه دو که به ان "Bergie Web" گفته میشود نیز به اسانی قابل دسترسی هستند. در واقع این لایه اخرین لایه دسترسی ازاد است اما برای ان باید از یک وی *ی ان و یا پرو*سی یا تور استفاده شود یا تغییراتی در تجهیزات داده شود.

در این لایه میتوان به سایتهای "زیر زمینی" که به انها سایتهای "underground" گقته میشود دست بافت. این سایتها ایندکس میشوند و از ان میان میتوان از سایتهائی چون 4chan, Freehive, 1eden, Let Me Watch This, Hell bound, Black Hat World یا سرورهای FTP و یا نتایج جستجوی مسدود شده گوگل و یا... دست یافت. گفته میشود که این لایه 99 درصد اینترنت است و برخی انرا 90 درصد دو لایه دیگر میدانند. در واقع این لایه شامل محتوائی که میتواند کمی کثیف برای بعضی و یا غیر قانونی باشد نیز هست. در این لایه وب فرومهای هکینگ جدی را نیز میتوان یافت.


لایه سه و چهار : وب عمیق

این لایه خود به دو قسمت تقسیم میشود. به یک قسمت میتوان از طریق شبکه تور دست یافت. محتوای این قسمت, مواد مخدر و ترافیک انسان و فیلمها و کتابهای ممنوع و بازار سیاه اطلاعات است.

برای دسترسی به بخش دیگر این لایه تغییراتی الزامی است : "Closed Shell System" که اختصارا به ان "CCS" یا سیستم شل بسته میگویند که یک شبکه محلی است که از ادرسهای clos. استفاده میکند و یا شاید برای درک کمی بهتر بتوان گفت یک اینترانت مخصوص است که هر کسی به ان دسترسی ندارد جز شاید نظامیان. 

این قسمت را "Charter Web" میخوانند و شامل اطلاعاتی روی ابزاری در حال تست چون شاید مثلا بمب ها و با سلاح هائی و یا ابزاری سری است. اما در عین حال حاوی اطلاعاتی سیاه چون تجربیات و ازمایشات جنگ جهانی دوم و نظائر اینها است. البته به دلیل اینکه دسترسی به ان غیر ممکن و برای همه میسر نیست واقعا نمیشود دانست چه اطلاعاتی در ان پنهان است.
گفته میشود که این لایه 80 در صد وب است البته نه از نظر حجم بلکه از نظر تراکم اطلاعات.


لایه پنج : Marianas Web

ظاهرا دسترسی به این لایه از وب که Marianas web نامیده میشود غیر ممکن است چون فقط دولتها (احتمالا امریکا ؟) به ان دسترسی دارند و اسراری دولتی در ان پنهان است. البته چون ظاهرا دسترسی به ان غیر ممکن است نمیتوان واقعا به اطلاعات کم منتشر شده در مورد ان اعتماد کرد و حتی بعضی معتقدند که Marianas Web شایعه ای بیش نیست و وجود ندارد. 


لایه های 6 و 7 و 8 :

در مورد لایه ها از شش به بعد واقعا نمیتوان چیزی را دانست و با قاطعیت انچه را که گفته شده پذیرفت. گفته میشود کسی هرگز به این لایه ها دست نیافته و لایه شش فوق العاده سری است. اما ایا در صورتیکه واقعا کسی به ان دست نیافته میتوان موجودیت انرا حتمی دانسته و باور کرد ؟ در هر حال تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد این لایه و همچنین لایه هفت چه وجود داشته باشند و یا خیر موجود نیست و اگر هم باشد معتبر نمیتواند باشد. بعضی لایه شش و هفت را عبورگاهی برای لایه بعدی میدانند. 

و اما در مورد لایه 8 گفته میشود که این لایه تمام اینترنت را کنترل میکند. گفته شده که در سال 2000 اتفاقاتی غیر طبیعی باعث کشف موجودیت این لایه گشته اند و این لایه سیگنالهائی به کامپیوترهای جهان ارسال میکند تا بتواند اینترنت را کنترل کند و دولت یا سازمانی مخفی کنترل انرا دارد. اما ایا این بیشتر به افسانه و یا فیلمهای علمی-تخیلی شبیه نیست ؟ ایا ساخته و پرداخته افرادی که مایل بوده اند راز و رمز دیپ وب را افزایش دهند نیست ؟ تا چیزی ثابت نشده باور کردنش مشکل به نظر میرسد. 

در هر حال در تصویر زیر درجات یا لایه های مختلف دیپ وب را مشاهده میکنید و اینکه همه انرا باور کنید یا نکنید به عهده خودتان است.

منبع : ترفندستان
  • Unknown _rt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی