گوگل با جمعآوری اطلاعات، تبلیغات دقیقتری نشان میدهد
گوگل به دنبال استفاده بهینه از اطلاعات جمعآوریشده از کاربران بهمنظور نمایش آگهیهای تبلیغاتی بهتر و دقیقتر برای آنان است.
این شرکت همچنین قصد دارد شیوههای متنوعتری را برای گردآوری داده در مورد ویژگیهای کاربرانش به کار بگیرد تا شناخت کاملتری در مورد روحیات، خصوصیات شخصی و کاری و... آنها جمعآوری کند و بتواند تبلیغاتی را در معرض دید آنان قرار دهد که کاملاً با نیازها و سلایقشان سازگاری داشته باشد.
اما گوگل برای انجام چنین اقداماتی و با توجه به قانونشکنیهای قبلش، چارهای جز کسب اجازه از کاربران خود ندارد. به همین منظور قرار است در هفتههای آینده کاربران گوگل شاهد نمایش پیامهایی در جیمیل یا مرورگر کروم باشند که در آنها از کاربران خواستهشده نوع جدیدی از شخصیسازی تبلیغات به نمایش درآمده را بپذیرند.
اگر شما این تغییرات را بپذیرید، گوگل از اطلاعاتی که در موردتان از طریق جستجوگر، مرورگر کروم، یوتیوب و... گردآوری کرده برای نمایش آگهیهای دقیقتر و خاصتر بهره میگیرد. گوگل با دو میلیون نفر از مالکان و طراحان سایتها و app های مختلف در زمینه انتشار تبلیغات آنلاین همکاری دارد.
کارشناسان امنیتی به کاربران گوگل توصیه کردهاند بهمنظور حفظ امنیت و حریم شخصی خود از موافقت با این درخواست گوگل که ممکن است منجر به افشای گسترده اطلاعات شخصی آنها در فضای مجازی شود، خودداری کنند.
منبع: سایبربان
- ۹۵/۰۴/۱۱
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.