استراتژی بازاریابی شرکت Intel (قسمت دوم)
بازاریابی برای محصول را فراموش کنید. اکنون Intel به دنبال مصرف کنندگان جوان است.
برای دسترسی به مصرف کنندگان جوان و استفاده از شبکههای اجتماعی برای توسعه کمپین خود، شما از چه شرکتهایی الگوبرداری کرده اید؟
ما چیزهای زیادی از شرکتهایی مانند Sun یاد گرفته ایم. این شرکت با مصرف کنندگان خود شفاف است و به حرفهای آنها گوش میدهد. ما به دنبال ترکیبی از کمپین سنتی و اجتماعی هستیم که با برندمان در تعادل باشد. همچنین باید یک جامعه کوچک بسازیم و با 80000 کارمند خود صحبت کنیم. کار با شبکههای اجتماعی را به آنها یاد بدهیم و دستورالعملهایی را پیرامون تعامل با مصرف کنندگان در اختیار آنها قرار دهیم. بطور کلی، کارمندان بهترین سفیران برند هستند، زیرا با مردم در مورد شرکت و جامعه درون آن صحبت میکنند.
از چه شرکتهایی برای برنامههای بازاریابی خود در آینده الهام میگیرید؟
به نظر من، تشابهات زیادی میان کامپیوتر و خودرو وجود دارد و به همین سبب، ما چیزهای زیادی را از شرکتهای خودروسازی مانند Toyota و BMW یاد گرفته ایم. امروز شاهد آن هستیم که کامپیوتر به صورت یک ابزار احساسی و تجملاتی درآمده است و ملاک خرید آن دیگر بر اساس عملکردش نیست. مردم میخواهند علایق و ویژگیهای خود را از طریق رنگ، طرح و نوع کامپیوترشان نشان دهند. این نوع خرید در علم روانشناسی به "خرید احساسی" موسوم است که امروزه به دفعات دیده میشود.
من به شرکتهای الکترونیکی نظیر Sony، Samsung و LG نیز توجه کرده ام. تا چند سال پیش، این شرکتها محصولاتی را تولید میکردند که به هیچ عنوان هیجان انگیز نبودند. برای مثال تا همین چندی پیش، تلویزیونها اصلاً زیبایی نداشتند اما اکنون بسیار خوش رنگ و پرزرق و برق شده اند و انسان را به هیجان میآورند.
شرکتهای خودروسازی و تلویزیون سازی تلاش میکنند که محصولاتشان هم جذاب باشند و هم جزئیات ساده و قابل فهمی داشته باشند.
- اما سؤال اینجاست که چگونه میتوان سادگی و جذابیت را در یک محصول تلفیق نمود؟
- باید محصول خود را زیبا و هیجان انگیز کنید.
- مردم را به سوی آن جذب نمایید.
- آنها را علاقه مند کنید که از شما اطلاعاتی در مورد آن بگیرید.
هدف ما در Intel آن است که تبدیل به چنین برندی شویم، برندی که به مردم کمک میکند تا تصمیمات پیچیده را به سادگی اتخاذ نمایند.
منبع: ماهان بی زینس
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.